PML-6501 "I-16" - Rubber Powered model - (scale 1:30)
PML-6501 "I-16" - Rubber Powered model - (scale 1:30)
Length of model (greatest)...........................................................................0,220 м
Wingspan ..................................................................................................................0,330 м
Model height (without the gear)...............................................................0,085 м
Weight (with rubber engine) ..................................................... 25...35 gramm
Engine ......................................................................................................................... rubber
The assembly manual can be downloaded Here
Drawings (for review) can be downloaded here: draw
3D model (for review): Download*
*download and open in Adobe Acrobat with enabled viewing of 3D content
A Full kit usually consists of the following items: landing gear wheel, thermoformed hood and cockpit light, parchment (wax paper) for tightness and / or balsa / foam plates, Assembly drawing or drawings, screw, rubber motor, etc.
The engine and fuel not included
The price of the full kit is: 0.00 rbl.
Rubber powered model copy PML-6501 "I-16" continues a series of models of semi-copies "Wings of victory"..
This model is training and is intended mainly for novice modelers. It is simple in design, stable in flight, has a good appearance. The use of a three-wheeled chassis for static use gives the model a finished look.
This kit will be a wonderful gift for both beginners and experienced modelers.
И-16 (ЦКБ-12) «истребитель шестнадцатый» (в просторечии — «Ишак», «Ишачок») — советский одномоторный истребитель-моноплан 1930-х годов, созданный в Опытном конструкторском бюро советского авиаконструктора Николая Поликарпова.
Один из первых в мире серийных истребителей-монопланов с убирающимся в полёте шасси. Самолёт имел преимущественно деревянную конструкцию и фанерную обшивку.
Выпускался в СССР и был основным истребителем ВВС РККА вплоть до начала 1942 года.
Конструкторы намеренно сделали самолёт аэродинамически неустойчивым, исходя из популярной тогда гипотезы, что неустойчивая аэродинамика планера позитивно скажется на манёвренности истребителя в бою.
1 и 2 марта пилотируемый Валерием Чкаловым самолёт И-16 проходил испытания на штопор.
Боевое крещение И-16 принял в Испании, во время гражданской войны. Республиканцы прозвали И-16 "Mosca" (Муха), а фашисты - "Rata" (Крыса).